Oczekiwanie na sen

Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się potrzeba ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej co chwila więcej ludzi zaczęło intrygować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy z umysłem zadomowiły się w środku zachodniej kulturze. Równocześnie dużo kulturowych naleciałości tudzież rytuałów, niezwiązanych z samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca bardziej przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj w środku niektórych państwach, np. we Francji, nauki dalej przekazywane są po największej części na mocy mnichów oraz mniszki, mimo to wewnątrz krajach niemieckojęzycznych a słowiańskich w szerokim zakresie rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei w środku Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm laicki daje wybór zintegrowania nauk spośród codziennym życiem. Pogląd dodatkowo rozważanie poparte działaniem sprawiają, że buddyjska wprawa staje się do wnętrza coraz większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji formalnej, przecież plus na zastosowaniu buddyjskiego podejścia wewnątrz życiu codziennym.Dzisiaj wewnątrz Europie szczególnie dynamicznie rozwija się buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu. W 1972 roku XVI Karmapa Rangdziung Rigpe Dordże latarnia Karma Kagyu wewnątrz Tybecie poprosił swoich zachodnich uczniów Lamę Ole Nydahla oraz Hannah Nydahl, tak aby zaczęli wykładać buddyzmu wewnątrz Europie. Od tego czasu Lama Ole Nydahl podróżuje po świecie spośród wykładami oraz prowadzi kursy medytacyjne. Hannah Nydahl, do swojej śmierci w środku 2007 roku, wspierała pracę męża. Jako translator spośród języka tybetańskiego na angielski, duński a język niemiecki współpracowała spośród najwyższymi tybetańskimi nauczycielami linii Karma Kagyu, przekładając teksty dotyczące buddyjskiej filozofii oraz wszystkie teksty medytacyjne używane obecnie na przestrzeni praktyki. Przekazywane za pośrednictwem Lamę Ole Nydahla plus Hannah Nydahl nauki Buddy naprawdę głęboko zainspirowały ludzi, że obecnie spotykają się, iżby jak jeden mąż studiować oraz kontemplować do wnętrza przeszło 600 ośrodkach do wnętrza 44 krajach na świecie. Ośrodki te opierają się na przyjaźni zaś idealizmie, a funkcjonują za pomocą dobrowolnej pracy zaangażowanych w środku ich augmentacja ludzi. W niektórych krajach buddyzm Diamentowej Drogi linii Karma Kagyu funkcjonuje do wnętrza obrębie stowarzyszeń do wnętrza innych, takich gdy Polska, ma stan prawny związków wyznaniowych.Buddyzm jest jedną spośród głównych religii świata, zarówno pod spodem względem zasięgu geograficznego jakim sposobem natomiast wpływu socjo- kulturowego. Chociaż jest największą religią „Wschodu”, to jednak staje się raz po raz popularniejsza do wnętrza świecie „Zachodnim.” Jest wyjątkową religią jeżeli chodzi o jej zasady, bodaj ma do licha a trochę wspólnego z hinduizmem, w środku obydwu gdyż naucza się o karmie (etyce przyczynowo- skutkowej), maji (iluzoryczności natury otaczającego świata) oraz samarze (cyklu reinkarnacji). Buddyści wierzą, że ostatecznym celem życia jest osiągnięcie „przebudzenia.” Założyciel buddyzmu, Siddhartha Guatama, urodził się w królewskiej rodzinie do wnętrza Indiach naokoło 600 r. przed Chrystusem. Opowieści o nim głoszą, że żył w luksusie, w środku separacji od otaczającego go świata zewnętrznego. Jego rodzice pragnęli uratować go od chwili wpływu religii oraz bólu oraz cierpienia. W niedługim jednak czasie wyruszył nienaturalność granice pałacu królewskiego dodatkowo zobaczył: starego człowieka, chorego człowieka oraz zwłoki. Czwarty film dotyczył spokojnego ascetycznego mnicha (takiego, który wyparł się luksusu także komfortu). Widząc błogość tego mnicha, postanowił że sam zostanie mnichem. Porzucił byt w dostatku a bogactwie, żeby w ascetycznym życiu wyszperać „oświecenia”. W praktykach ascetycznych (umartwianiu się) oraz intensywnej medytacji był wielce wytrwały. Stał się liderem między swoich rówieśników. Punktem zwrotnym do wnętrza jego życiu była pewna znacząca decyzja. Postanowił „zaspokoić” się jedną miską ryżu tudzież siadać wobec drzewem figowym (nazywanym także drzewem Bodhi), by rozmyślać dotąd aż osiągnie „przebudzenie”, lub umrze próbując tego dokonać. Mimo całego mozołu i pokus następnego poranka, osiągnął przebudzenie. Stąd też, zdobył sławę tzw. „przebudzonego” albo „Buddy.” Wykorzystał zdobyte doświadczenia i rozpoczął instruktaż swoich mnichów- naśladowców, z którymi natychmiast wówczas zdobył masywny rozgłos. Pięciu jego rówieśników stało się jego pierwszymi uczniami. Co odkrył Guatama? Przebudzenie jest kędyś „w pół- wartościowy”, ani w środku luksusowym zaspokojeniu ani w środku umartwianiu samego siebie. Poza tym, odkrył nieco co zostało określone jako „Cztery Szlachetne Prawdy”- 1) Aby utrzymywać się powinno się znosić (Dukha), 2) Cierpienie wynika spośród pragnienia (Tanha azali „przywiązania”), 3) Każdy przypuszczalnie zniknąć cierpienia kiedy usunie uczucie oraz 4) Jest owo możliwe podczas gdy podążasz Szlachetną Ośmiostopniową Ścieżką. Ta Szlachetna Ośmiostopniowa Ścieżka dotyczy 1) poglądu, 2) postanowienia, 3) mowy, 4) działania, 5) życia (bycia mnichem), 6) dążenia (akuratnie skierowane obsługiwanie), 7) skupienia, 8) medytacji.Za tymi wyszukanymi naukami stoją nauki znane w hinduizmie: reinkarnacja, pasza, maja, a kierunek postrzegania rzeczywistości jako panteistycznej. Buddyzm oferuje zarówno złożoną teologię bóstw również istot wywyższonych. Rozumienie istoty boga wewnątrz buddyzmie, równie wzorem także do wnętrza hinduizmie, trudno jest opisać. Niektóre odłamy buddyzmu jest dozwolone rozumieć za ateistyczne, toż inne zbyt panteistyczne, tudzież nadal inne za teistyczne, np. Szkoła Czystej Krainy (tłum. częściej jako Szkoła Czystej Ziemi). Klasyczny buddyzm jednak zdaje się cisza w środku kwestii rzeczywistości istot nieskończonych, zatem uważany jest zbytnio ruch ateistyczny. Buddyzm dziś jest raczej na pełnym gazie zróżnicowany. Aczkolwiek istnieją dwie główne szkoły Theravada plus Mahajana. Theravada jest formą monastyczną, która skupia się na całkowitym przebudzeniu dodatkowo nirwanie na rzecz mnichów, podczas gdy buddyzm Mahajana rozpościera swój cel przebudzenia na punkt programu laicką- osoby negacja logiczna będące mnichami. W tych kategoriach wolno przyuważyć kilka odłamów, m.in. Tendai, Vajrajana, Nichiren, Singon (Shingon), Czystą Ziemię, Zen, Rjobu. Dlatego grunt jest, tak aby osoby które negacja logiczna pochodzą z kręgów buddyjskich natomiast chcą uprzytomnić sobie buddyzm, nie skupiały się na szczegółach każdej konkretnej szkoły buddyjskiej, ponieważ każda z nich opiera się na klasycznym, historycznym buddyzmie. Budda nigdy negacja logiczna uważał siebie w środku boga ani innego rodzaju boską istotę. Określał siebie dość jako „drogę- obmycia” na rzecz innych. Dopiero po jego śmierci został wyniesiony do postaci boga przy użyciu niektórych swoich naśladowców, obojętnie w jaki sposób negacja logiczna wszyscy postrzegają go w ten sposób. W chrześcijaństwie jednak, co jest stanowczo powiedziane do wnętrza Biblii, Jezus jest Synem Bożym (Ew. Mateusza 3.17: „I oto rozległ się głos z nieba: Ten jest Syn należący do mnie umiłowany, którego sobie upodobałem) oraz to, że On oraz Bóg są jednym (Ew. Jana 10.30). Nikt w taki sposób no nie być może obliczyć siebie, czy też baczyć siebie wewnątrz chrześcijanina bez wyznania wiary w Jezusa jako Boga. Jezus nauczał, iż On jest drogą, i nie jednym spośród tych którzy wskazują drogę; czytamy wewnątrz Ew. Jana 14.6: „Ja jestem rozwiązanie, prawda także życie. Nikt nie przychodzi aż do Ojca jakże ostatnim tchem przy użyciu mnie.” Do śmierci Guatamy, buddyzm miał znaczny działanie na Indie; trzy tysiące lat od tego czasu, buddyzm objął większą proporcja Azji. Pisma również historie opisujące Buddę zostały spisane mniej więcej czterysta lat po jego śmierci.W buddyzmie grzech jest tak bywa rozumiany jako ignorancja. A skoro ledwo rozważany jest jako „pomyłka przyzwoity”, to sam jeden kontekst w którym występuje „zło” azaliż ”dobro” jest niemoralne. Karma rozumiana jest jako naturalna trwałość zaś nie wynika spośród przymusu. Natura negacja logiczna ma wartości moralnej; zatem też, pasza negacja logiczna jest kodem moralności, tudzież grzech negacja logiczna jest na amen niemoralny. Stąd też, możemy relacjonować, do wnętrza pomysł nauczania buddyjskiego, krajowy błąd negacja logiczna jest kwestią moralności, gdyż negacja logiczna jest to głęboko intymny błąd, negacja logiczna jest też naruszeniem relacji międzyludzkiej. Konsekwencje takiego rozumienia grzechu są tragiczne. Dla buddysty przekroczenie przypomina bardziej gafa się, aniżeli sprzeciwienie się świętemu Bogu. Takie pojmowanie grzechu negacja logiczna współgra z wrodzoną świadomością moralną, która uświadamia człowiekowi, że zostanie potępiony wewnątrz swój przekroczenie przed świętym Bogiem (Rzymian 1-2). Skoro przekroczenie traktowany jest jako błąd, który nie dotyczy konkretnej osoby i który przypuszczalnie istnieć naprawiony, toteż buddyzm nie przyjmuje podstawowej doktryny chrześcijańskiej dotyczącej zdeprawowania. Biblia mówi nam, że wina człowieka jest problemem dotyczącym wieczności, niesie wieczne konsekwencje. W buddyzmie negacja logiczna ma potrzeby Zbawiciela, który uratowałby ludzi od momentu potępienia grzechu. Dla chrześcijan Jezus jest jedynym sposobem uwolnienia się spod wiecznego potępienia. Dla buddysty pozostaje jedynie etyczne obecność oraz zagłębianie się w myślach, które mają wywyższyć ludzi do osiągnięcia nadziei przebudzenia zaś całkowitej Nirvany. Bardziej jednak prawdopodobne jest owo, że każda z tych osób będzie musiała przerosnąć kilka reinkarnacji by wyrównać rachunki zgromadzony wierzytelność karmy. Dla prawdziwych naśladowców buddyzmu, wiara jest filozofią moralności także etyki, zawartej wewnątrz życiu przy użyciu umartwianie własnego ego. W buddyzmie, rzeczywistość jest bezosobowa również niezwiązana relacjami; z wykorzystaniem co pozbawiona jest miłości. Nie ostatnim tchem Bóg postrzegany jest jako iluzja, samodzielnie przekroczenie uznawany jest jako pomyłka wyzbyty znaczenia moralnego, oraz postrzeganie rzeczywistości materialnej- maja („złudzenie”), sprawia iż własne „ja” traci znaczenie. Osobowość sama do wnętrza sobie staje się iluzją. Gdy zapytamy jak powstał Ziemia, który/ co stworzył(o) kosmos, Budda nie wypowiedziałby się, gdyż do wnętrza buddyzmie nie ma początku ani końca. Zamiast tego, jest wieczysty sekwencja narodzin dodatkowo śmierci. Ktoś spytałby zatem jaka Istota stworzyłaby nas do życia, znoszenia faktycznie wielkiego bólu i cierpienia, zaś nadal miała wciąż dodatkowo na nie wcześniej co konać? Ktoś przypadkiem spytać o znaczenie- po co owo wszystko? Chrześcijanie wiedzą, że Bóg posłał swojego Syna, by umarł na krzyżu zbytnio nas, raz, abyśmy negacja logiczna cierpieli na wieki. Posłał swojego Syna, abyśmy wiedzieli iż nie jesteśmy sami natomiast zostaliśmy umiłowani. Chrześcijanie wiedzą, że w życiu chodzi o trochę więcej aniżeli udręka i umieranie, „A chwilowo objawionej przez nadejście Zbawiciela naszego, Chrystusa Jezusa, który śmierć zniszczył, zaś żywot a nieśmiertelność na jaśnię wywiódł przy użyciu ewangelię” (2 Tymoteusza 1.10).Buddyzm naucza, że Nirwana jest najdoskonalszym stanem istnienia, stanem czystego istnienia, które osiągalne jest konkretnymi sposobami u różnych osób. Nirwana przeciwstawia się racjonalnemu wytłumaczeniu i logicznemu porządkowi, wskutek tego nie prawdopodobnie istnieć nauczana, jest wyłącznie uświadamiana. Zupełnie odmiennie aniżeli szkolenie Jezusa na zadanie nieba- nieco szczegółowe. Nauczał, iż nasze ciała fizyczne umrą, przecież nasze dusze powstaną do życia spośród nim wewnątrz niebie (Ew. Marka 12.25). Budda nauczał, że kadry nie mają osobistych dusz, gdyż własne „ja” zaś ego jest iluzją. Dla buddysty nie istnieje łaskawy Ojciec Niebiański, który posłał swojego Syna, aby umarł w ciągu nasze dusze, dla naszego zbawienia (ratunku), byśmy mieli drogę aż do jego chwały. Z tego właśnie powodu buddyzm powinien egzystować odrzucony.

Czym jest medytacja? Nie jestem jaźnią ani rozumem. Nie jestem umysłem ani myślą. Nie mogę istnieć słyszane ani oddane do wnętrza słowach, ujęte wewnątrz zapachach ani schwytane wzrokiem. Nie znajduję się do wnętrza świetle, wietrze, na ziemi ani wewnątrz niebie. Jestem przytomnością a wcieloną radością - błogością pełną błogości. ( Siankara )Słowo "medytacja" używane aż do określenia buddyjskiej praktyki negacja logiczna jest najtrafniejsze. Pochodzi ono z łaciny (meditatio) i oznacza zagłębianie się myślach, rozmyślanie. Być prawdopodobnie w wyższym stopniu odpowiednim słowem byłaby "medytacja" (łac. contemplatio = przypatrywanie się), która odnosi się właściwie aż do intuicyjnego, bezpośredniego postrzegania aniżeli koceptualnej analizy. Bardziej upowszechniło się lecz określenie "medytacja", które tym samym nabrało nowego znaczenia, bowiem istotą buddyjskiej staż negacja logiczna są intelektualne rozważania.W buddyzmie medytacja oznacza "bezwysiłkowe pozostawanie do wnętrza tym co jest". Można wywołać to poprzez uspokojenie umysłu i utrzymywanie tego stanu, w środku którym rzecz jasna manifestuje się współczucie także mądrość. Inna nauki techniczne polega na pracy z kanałami energetycznymi naszego ciała dodatkowo wizualizowaniem form buddów. Najbardziej efektywną metodą jest stałe utożsamianie się spośród własną doskonałą naturą buddy zaś postrzeganie łącznie co się wydarza jako czystego. Warto do wnętrza tym miejscu przyozdobić słowa Szamara Rinpocze, cenionego mistrza ze szkoły Karma Kagyu: "Medytacja przypadkiem być wyrazem multum różnych rzeczy - niektórym kojarzy się płeć nadobna wielce z wizjami, sensacyjnymi doznaniami a tajemnicami. Naprawdę negacja logiczna jest niczym takim; jest to uporządkowany ćwiczenie, szczerze konsekwentny plus konkretny. Niektórzy lubią, kiedy w medytacji pojawiają im się najróżniejsze odczucia, wibracje, energie plus inne sensacje. To jest zwyczajne fantazjowanie. Nie chodzi nam o żadne egzotyczne doznania."Najpierw uspokój szare komórki koncentrując się na własnym naturalnym oddechu. Bezkształtny nurt powietrza wchodzi plus wychodzi za pomocą nos. Myśli oraz dźwięki po prostu bez skrępowania przepływają, w rzeczy samej na miarę chmury na bezkresnym niebie. Nie chwytaj ich, ani nie usiłuj porzucić. Koncentruj się dopiero na oddechu. Uświadom sobie z jakiego powodu medytujesz. Celem medytacji jest uzyskanie dystansu pod przeszkadzających uczuć tudzież bezpośrednie praktyka pełnej przytomności natomiast nieograniczonej otwartości. Tylko wtedy będzie się do wnętrza stanie prawdziwie zapewniać plon innym. Wyobraź sobie jako w główny punkt klatki piersiowej, na wysokości serca pojawia się małe tęczowe światło. Stopniowo rozprzestrzenia się ono coraz to w wyższym stopniu w ciała. Kiedy już do imentu je wypełnia, rozpuszczają się wszystkie osobiste cierpienia, trudności tudzież przeszkody. Następnie światło wypływa spośród ciała we wszystkich kierunkach zaś wypełnia całą przestrzeń. Dzięki temu rozpuszczają się cierpienia wszystkich istot, natomiast faktyczność zaczyna emanować nieograniczonym szczęściem, jest pełen nieograniczonego potencjału. Wszystko jest przeniknięte wyzwalającym znaczeniem i pierwotną doskonałością. Wizualizację tęczowego światła, które wypływa z ciała utrzymuj no długo wzorem chcesz. Możesz i próbować na opinia ewentualnie w środku umyśle mantrę Buddy Współczucia:OM MANI PEME HUNG, wyrażając pod okazji chęć szczęścia dla wszystkich istot (wewnątrz tym też na rzecz siebie). Jeżeli powtarzanie mantry wydaje się tobie czymś zanadto egzotycznym, możesz w ciągu wizualizowania światła, po prostu myśleć, iż rozpuszczają się wszelkie negatywności wewnątrz tobie oraz w innych. Postaraj się odbierać to, w ten sposób głęboko także zgoła, jako na odwrót potrafisz. Kończąc medytację spróbuj pozostać wewnątrz tym stanie najwyższej błogości, otwartości, empatii także dodatkowo pełnej przytomności istotnie powoli, jakim sposobem potrafisz. Spoczywaj bez rozproszenia do wnętrza bezpośredniej obecności, w "tutaj dodatkowo teraz". Po chwili w dobrym stanie faktyczność pojawia się znowu - wyraźny plus doskonały. Każdy atom wibruje radością zaś jest utrzymywany w całości w poprzek miłość. Wszystko jest świeże tudzież nowe, pełne nieograniczonych możliwości. Wszystkie istoty pojawiają się jako doskonałe, czas wolny istoty, niezależnie od momentu tego czyli o tym wiedzą, czy też nie. Wreszcie z przestrzeni wyłania się się podobnie nasze zgromadzenie, wprost przeciwnie współcześnie wcześniej wakacje od słabości również chorób. Dawniej byliśmy naszymi ciałami, teraz je posiadamy - są na rzecz nas narzędziem przynoszenia pożytku innym.Na kropka nad i wyobraź sobie, iż wszystkie dobre wrażenia, jakie się pojawiły podczas medytacji, stają się nieograniczone natomiast docierają aż do wszystkich istot rozpuszczając ich cierpienie a dając im w środku zamian jedyne trwałe eudajmonia - rozpoznanie natury własnego umysłu. Szczerze zadedykuj wszystkim swoją praktykę, możesz wyrządzić owo używając poniższej, tradycyjnej buddyjskiej formułki tzw. Życzeń Czterech Niezmierzoności (afekt, politowanie, zadowolenie, równość)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moc depresji

Szaleństwo kontemplacji

Dziecko szeptuchy